Psychiatrické poruchy pri Parkinsonovej chorobe

Autor: Jana Vančíková

Parkinsonova choroba je progresívne neurologické ochorenie charakterizované pohybovými abnormalitami, často komplikované psychiatrickými syndrómami. Pokles v telesnej funkčnosti u ľudí s Parkinsonovou chorobou nepriaznivo ovplyvňuje kvalitu ich života. Tento článok sa zaoberá príznakmi, výskytom a liečbou najčastejších komorbidných psychiatrických porúch - depresie, úzkosti, psychózy a demencie u osôb s Parkinsonovou chorobou. Možnosťami liečby sú psychofarmakologická liečba, elektrokonvulzívna terapia a psychoterapia.

Kľúčové slová: Parkinsonova choroba, psychiatrická porucha, depresia, úzkosť, psychóza, demencia, liečba

Parkinson’s disease is a progressive neurological condition characterized by movement abnormalities, is frequently complicated by psychiatric syndromes. Decline in physical functioning of people with Parkinson’s disease adversely affects their quality of life. This article examines the symptoms, prevalence and treatment of the most common comorbid psychiatric disorders - depression, anxiety, psychosis and dementia in persons with Parkinson’s disease. Treatment options include medication therapy, electroconvulsive therapy and psychotherapy.

Key words: Parkinson’s disease, psychiatric disorders, depression, anxiety, psychosis, dementia, therapy

Analýza vybraných aspektov snívania

Prečítané: 2017x Hodnotenie: 5.0

Chápanie falusu vo freudovskej a lacanovskej psychoanalýze